2/01/2011

Masal-kabus

Her sey yine yoluna girmistir.
Hasan planlarini cizmekle, Gabi uzak bir sehirde postane memuru olarak calismakla mesguldur.
Bu arada Hasan´in babasi kanserden vefat etmis anneside Türkiye´ye kesin dönüs yapmistir. Hasan cephesinde son yillar epey bir sasintilarla devam eder.
Bu gecen yillar icinde Gabi´nin üc cocugu olmus Hasan ise ayni evi paylastigi ama evlenmeye bir türlü yanasmadigi Tanja ile yasamaktadir.
Böylece yine yillar gecer. Tek baglantilari asla vazgecemedikleri mektuplasmalar devam eder. Birde her yil hic aksatmadan yaptiklari yillik sinif toplantilari.....
Fakat bir gün Hasan´dan gelen bir mektup Gabi´nin Hasanla olan tüm baglantilarinin kesilmesine yol acar.
Hasan mektubunda artik bu yazismaya son vermelerinin gerektigini Tanja´nin bu mektuplardan rahatsizlik duydugunu yazmis ve hayat arkadisini üzmemek icin bir daha yazmayacagini bildirmistir.
Gabi günlerce üzülmüs cok aglamistir. Yillardir, yaklasik 12 yil falan, mektuplasmislar Gabi her türlü derdini tasasini ona anlatmis ondan gelen mektuplarla nefes almis, zaman zaman en karanlik günlerinde Hasan ona isik olmustur.... ama artik o nefes o isik kesilmistir iste....

Son mektupdan yaklasik iki yil sonra büyük bir heyecanla katildigi sinif toplantisinda gözünü kapiya dikmis Hasan´i beklemekteyken yanina gelen bir arkadasi :"Bosuna bekleme Hasan gelmiyecek.O burda degil Bangladese gitti, artik orda calisiyor. Hasanin calistigi insaat firmasi iflas etti O da bir arkadsiyla Banglades´ de bir dokuma fabrikasi kurmak icin oraya gitti, artik burda yasamiyor.......Saskindir üzgündür araya bir daha da uzak mesafeler girmistir artik...
Oysaki bu aksam nasilda ihtiyaci vardi onun dost omzuna. Esiyle cok büyük sorunlar yasiyor aralarindaki ucurum gittikce büyüyordu. Artik cocuklari hatrina bile katlanmak istemiyordu. Gücü kalmamisti. Hasan´la dertlesebilseydi iyi gelecekti ona. Tek istedigi kendisini cok iyi anlayan bir dosttu sadec. Onu dinlyecek bir dost. ......

Gabi´nin icinde anlamsiz bir keder vardi son günlerde. Hemen hemen bir haftadir hissettigi icindeki tarifsiz aciya anlam veremiyordu. Sorun esi degildi. Esi artik icini acitamayali cok olmustu. Ayrilmaya karar vermisler Gabi kendisine ev arariyordu büyük bir sevincle yillardir bu evlilik bir yük gibiydi zaten. Esiyle anlasmis ev bulana kadar ayni evde kalacakalardi.
Yok onun hissettigi baska bir sey ama ne?
Bir an icin "Hasan" diye gecirdi aklindan acaba onami bir sey olmustu? Onu görmeyeli tam dört yili gecmisti.
Acaba bir sorustursamiydi ? Sonradan bu düsüncesinden vazgecti Hasan´i arayip huzursuz etmek istemedi. Baskasina sorsa? yok oda garip kacar belkide Tanja´nin kulagina gider oda yanlis anlar falan. Kendi kuruntulariyla kimseyi huzursuz etmenin bir alemi yoktu...
Allahin isi iste aradan iki gün gecmemistiki yolda eski bir arkasiyla karsilasti. Hemen bir kafeye oturdular. Kadinin ilk sözü "Hasani duydun mu?" bi an kalbi duracak gibi oldu korkudan. Anlamisti bir seyler vardi hemde kötü birseyler.
Hic bir sey diyemeden bakti kadina "Hasan KANSER su an hastanede yatiyor. Doktorlar yüzde 25 yasama sansi vermisler".....gözleri kararmis sendelemis oraciga yigilmisti.......


Not: kisa kesmeye calisiyorum ama anca bu kadar kisaltabiliyorum.. ama söz yarin bitecek:)

14 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Offf Sünter'cim,
Hiç yoktan heba olan gerçek aşka mı üzüleyim yoksa Hasan'a mı?
Bir ömrü kabus içinde geçen Gabi'ye mi?
Çok acı çook...

Çınar dedi ki...

Ahh, benim canım arkadaşım ne güzel bir öykü yazmış:) Ama ben hepsini okuyamadım gözlerim rahatsız biraz. Sonra tekrar okuyup öyle yorum yazacağım.

Öptüm

A-H dedi ki...

yok yahu kisa falan kesmeyin cok sevdim bu ask masalini, zevkle okuyorum :)

Meyra dedi ki...

off off Gabiye çok üzüldüm:((
merakla bekliyorum..
neden her aşkın içinde küçükte olsa acı var:(

Bugday Tanesi dedi ki...

Hayatim Roman derler ya. Gercekten de oyle...

aysema dedi ki...

Yıldız Kenter, Metin Akpınar, Zeki Alasya gibi sanatçılarımızın bir filmini anımsattı bana. Aynı değildi,ancak mektuplar, kanser, ayrılık,uzaklık, geçen yıllar...
Hüzünlendim. Sevgilerimle...

Asis dedi ki...

Heyecanla finali bekliyorum :) sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

bende üzülerek okudum:( ne kadar üzücü.inşallah kanseri yener.

Syhn dedi ki...

ama can alıcı yerde kesiyorsun!
Allahım nolur mutlu son olsun :/

Zeugma dedi ki...

Aaa..Yeni gördüm ben bu 2. bölümü...
Ama en alta göre devamı var, onu çabuk okuyacağım..
Şu an son bölümü yazıyorsun.
Bekliyorum..

sünter dedi ki...

Zeugmacim sen su anda ücüncü bölümü okuyorsun ikinci bölüm bir önceki posttu:)

Çınar dedi ki...

Çok acı sonu galiba:((

Ama çok güzel yazıyorsun kısa kesme ve çok bekletmeden devamını yaz lütfen.

Sevgiler

Zeugma dedi ki...

Evet, ya :(
Öyleymiş hakikaten.
Peşpeşe yazdığın için karıştırmışım.
Dur şimdi güzelce hepsini okuyacağım sırayla...

MAVİANNE dedi ki...

film gibi bir hikaye devamını okumaya gidiyorum